Filmy, seriály,...

Už tu mám článek o mé oblíbené hudbě. A teď, oddychově, článek o filmech. Jaké máte rádi filmy? Jakým žánrům dáváte přednost? Seznam oblíbených filmů, ale i seriálů, nemám. Na rozdíl od hudby. A tak budu opravdu lovit v paměti, které filmy mám opravdu ráda. Začnu asi s filmy pro pamětníky. Někdy mě zaráží, jaké filmy jsou už takto označovány. Ale mám ráda filmy typu Eva tropí hlouposti, Škola základ života nebo Rodinné trampoty oficiála Tříšky. To je taková klasika a oddychovka, že na to můžu koukat pořád a dokolečka. Ani westerny mi nejsou cizí. Klasika typu Sedm statečných či Tenkrát na západě. Hlavně jejich úžasné soundtracky. Ennio Morricone je prostě dokonalý. Filmy, které opravdu nevyhledávám a nemám ráda, jsou z oblastí sci-fi a horory. Snad jen Čelisti si nenechávám ujít. Dále ze zahraničních můžu jmenovat: Forrest Gump; Útěk z věznice Shawshank; Zelená míle; Titanik; Prokletý ostrov; Chyť mě, když to dokážeš; Pomáda; Pulp fiction; Kill Bill;... Z našich českých (československých filmů): Pelíšky; Vesničko má středisková; Zlatí úhoři; Smrt krásných srnců; Pupendo; U mě dobrý; Příběh dušičkový; O rodičích a dětech; Jedna ruka netleská; Spalovač mrtvol; Tři veteráni; Slavnosti sněženek; Líbáš jako Bůh; Román pro ženy; Václav;... Ze seriálů (ať už domácích či zahraničních): Cirkus Humberto; Hříšní lidé města pražského; První republika; Vyprávěj; Simpsonovi; Gilmorova děvčata; Přátelé; Teorie velkého třesku,... Mám ráda i pohádky či kreslené filmy: Čertova nevěsta (ta původní z roku 1975 i ta z roku 2011); O chytrém Honzovi (z roku 1985); Princové jsou na draka; Princezna Koloběžka; O princezně která ráčkovala; Hledá se Nemo; Shrek; Doba ledová;... Také během ročního období se obliba filmů mění. Léto si nedokážu představit bez série Slunce seno..., bez Účastníků zájezdu či bez seriálu Chalupáři. Naopak Vánoce, kolikrát nevím, co dřív sledovat... Anděl Páně, Popelka (z roku 1969, tu klasickou a všemi opěvovanou Tři oříšky pro popelku vůbec nemusím), Císařův pekař a Pekařův císař, Mrazík, Šíleně smutná princezna, Dařbuján a Pandrhola, Hrátky s čertem, Dobrý voják Švejk a Poslušně hlásím,... ZA NEJHEZČÍ POHÁDKU VŠECH DOB ALE POVAŽUJU S ČERTY NEJSOU ŽERTY!!

Komentáře