Dominik

Už jsem tu psala o svých dcerách, Aničce a Anetce. Nyní přichází na řadu můj syn, Dominik.
Dominik vůbec nebylo plánované miminko. Ani jsme netušili, že bychom mohli mít miminko bez pomoci doktorů. Zvlášť poté, co všechno jsme podstoupili před dvojčaty. A ono ejhle. Jen co jsem přestala kojit dvojčata, navrátil se cyklus a na druhou dobrou se to povedlo. Upřímně řečeno, oba víme, kdy přesně se to stalo a určitě to nebylo za střízlivého stavu... :) Ale myslím, že to tak je v hodně případech... Těhotenství s Dominičkem bylo na jednu stranu náročnější, protože jsem občas zvracela, občas se přihlásila o slovo migréna. A nemohla jsem kafe. Taky jsem měla náročnější prostředí, protože už jsem měla dvojčata, o která jsem se musela starat. Nejlepší rady byly: "netahej se s holkama...". Jasně, nechám je od ráno do večera v postýlkách... Ale Dominičkova povaha se projevila už v břiše. Naprostý pohodář.
Den před porodem jsem si šla lehnout s migrénou a ve dvě v noci se ozvaly první kontrakce. Dominik přišel na svět ve 13:34. Porodní váha 3.685g a délka 51cm. Narodil se ve čtvrtek a v pondělí jsme šli domu. Dvojčata zprvu žárlila, ačkoliv Anetka chodila hladit bříško a pokládala na něj i hlavu. Časem se to upravilo. Je pravda, že když je manžel celý den v práci, tak večer je jen jejich. Těžko ho pouští i bráškovi.
Dominik je od začátku na všechno strašně šikovný. Za pár dní mu bude 10 měsíců. Sám si sedne, leze, klekne si u nábytku a je jen otázka času, kdy se i postaví a rozejde... Stejně tak, jako dvojčata, i třetí dítko jsem kojila půl roku. Pak už mu mlíčko nestačilo a museli jsme začít s příkrmy. Nepřibýval na váze tak rychle, jak by měl. Nejprve jsme začali se Sunarem alespoň na noc. A pak i přes den. Následovala zelenina, maso, ovoce,... V dnešní době snídá Sunar. Ke svačině si dává ovoce či ovocnou přesnídávku. K obědu vařené a mixované maso se zeleninou a přílohami. Sama mu vařím a mixuju. Udělám víc porcí, dám do mrazáku a na takových 14 dní máme baštu. K odpolední svačině dáváme mléčný výrobek, občas nějakou tu křupku. A k večeři kaši. Domča zhruba od toho půl roku spí i celou noc. Sem tam se vzbudí, ale stačí ho jen otočit, zachumlat pod deku, dát dudlíček a spí. S dudlíčkem usíná, ale když ho během spaní ztratí, spí dál. To už ho musí něco vyrušit, aby se kvůli tomu vzbudil.
Jak už jsem psala, je to velký pohodář. Ozve se, až když má hlad. Je zvyklý, že tu má během dne velký ruch. Přes den tedy spí už akorát po obědě, kdy jdou spát i dvojčata. Rád je mezi holkami. Už s nimi i řádí. Holky běží do pokoje, on za nimi "metelí" po čtyřech. Občas dělají závody v lezení.
Je úžasný, je skvělý, je náš. A než se nadějeme, bude mít první narozeniny!

Komentáře