Praha - Brno
datum: 9. 6. 2010
čas odletu: 9:00
společnost: ČSA
typ letadla: ATR 42, imatrikulace OK-JFL
délka letu: 30 minut
číslo letu: OK 034
sedadlo: 7D
východ: C16
posádka: CP Stehlík, FO Machala, VK Montgomery, PP Fraher
Jako každý rok se i letos v Brně koná autosalon. Jirka by jej rád navštívil a tak jsme se do Brna rozhodli vycestovat. Přemýšleli jsme nad variantou:
a) autem
b) letadlem
Nejprve jsme možnost společné cesty nabídli mému tátovi, že bychom mohli letět všichni. Bohužel, sloužil. Pak jsme nabídli pozemní cestu tchánovi, ale tomu se jet nechtělo. Jelikož bychom jeli autem jen my dva, finančně by nás to vyšlo podobně. A letecky budeme mít alespoň další zážitek.
Jelikož už nepracuji na check-inu, ale na recepci posádek, zjistila jsem si, že let do Brna má posádku viz výše jmenovanou. Zpáteční cestu nemůžu zjistit, jelikož je let operovaný letadlem a posádkou Job Air. I na mém novém pracovišti mohu nahlížet do Gabrieala a zjistila jsem tuto obsazenost:
1. PRG - BRQ 5 cestujících (ze 42)
2. BRQ - PRG 18 cestujících (z 33)
9. 6. 2010
Jirka měl budík na 6:45. Ani jsme nesnídali a hned jsme vyrazili na letiště. U přepážky 223, kde seděla kolegyně Jana, jsme si vyzvedli palubní vstupenky. Na snídani jsme zašli do letištní restaurace. Dali jsme si míchaná vajíčka a kávu. Kolem půl deváté jsme vyšli směr bezpečnostní kontrola. Před ní již byla pěkná fronta, takže jsme rádi využili nalepené Fast track, které máme na palubkách. Než jsme prošli celou bezpečnostní procedurou, začalo se nastupovat. V gate byla kolegyně Petra. Tu moc nemusím, ale co se dalo dělat. Dala nám palubní vstupenky na místa 10BC, tedy přes uličku. Nastupovalo se do autobusu, který nás odvezl k naší ATRce.
Naše ATR 42, v barvách SkyTeamu, stála na stojánce 76. Během přepravy autobusem se mi rozbila kabelka... :( S palubním personálem jsme se dohodli, že se s Jirkou přesadíme na společnou "dvojku". Jediné, co jsme museli akceptovat bylo, abychom nešli moc dopředu, kvůli vyvážení letadla. Sedli jsme si tedy na 7CD. Já k okénku, abych mohla fotit.
Startujeme z dráhy 24. Takže krátce po startu točíme. Je vidět ŘLP v Jenči a Karlštejn. A hurá směr Brno. Asi po 15 minutách letu k nám promluvil kapitán. Letěli jsme ve výšce 4.600m n. m., rychlostí 540km/h a venkovní teplota byla -6°C. Během letu nám bylo nabídnuto studené pití. Jirka volí vodu, já džus. Po 30 minutách letu přistáváme na letišti v Brně. Těsně před přistáním to s námi trošičku házelo, ale žádná tragédie. Shodli jsme se s Jirkou, že ATRka je pohodlnější, než CRJ, kterým jsme letěli mezi New Yorkem a Buffalem. Na letišti v Brně jsou letadla Travel Service a jeden Antonov 125.
V automatu si kupujeme lístky na MHD. Autobus 76 je jediný, který jezdí od letiště do centra Brna. Bohužel, jezdí každou půlhodinu. Naštěstí první spoj nám jede za 10 minut.
Se 76 jedeme až na konečnou, tedy na Hlavní nádraží. Takový dopravní uzel. Přestupujeme na šalinu 1 a vezeme se přímo k výstavišti.
U pokladny si kupujeme vstupenky. Jedna za 100;-. Po vstupu do areálu zjišťujeme, že zde mají místní shuttle bus, který rozváží návštěvníky po celém areálu BVV. Je opravdu veliký, ale mi jdeme pěšky.
U pavilonu G1 zastavujeme na občerstvení. Z té hromadné dopravy nám trošku vyschlo. Po osvěžení pokračujeme k pavilonu P, kde jsou vystaveny osobní vozy. Letos tu vystavuje pouze 5 automobilek. Důkladně jsme si všechno prošli, nafotili a vzali jsme si i pár letáčků.
Další naše kroky směřovaly ke stanu s občerstvením. Ještě jsme si prohlédli pavilon V, ve kterém vystavují nákladní vozy, autobusy,.. Hlavně kvůli Tatře. Jirka si do jedné sedl a zavzpomínal na svá mladá léta...
Jelikož bylo půl druhé, přejeli jsme šalinou zpět na zastávku Hlavní nádraží. U automatů na lístky byla tentokrát infoslužba, takže nám poradili, ať si koupíme jiný typ lístku.
V bankomatu jsme si vybrali penízky. V restauraci Tora jsme si dali oběd. Žampionovou pizzu. Já džus a latté, Jirka pivo. Cestou zpátky na zastávku jsme se zastavili v obchodě pro náhradní baterky do foťáku.
V 16:30 nám jel autobus zpět na letiště. Asi 15 minut jsme čekali na zastávce. Vypočítali jsme si, že když se začne odbavovat dvě hodiny před odletem (tedy v 16:40) a jízda autobusem trvá 20 minut, že tam nedojedeme zase až tak pozdě. Ovšem když jsme přijeli na letiště, a podívali se na informační tabule, zjistili jsme, že odbavení začne až v 17:10. Nevadí. Alespoň jsme tu včas a můžeme si prohlédnout odletovou halu z veřejné části.
Odbavení probíhá z přepážky 2. Hned na check-inu dostáváme místa 10BC. Je neuvěřitelné, že v Praze, i když je místo, dostáváme palubky na čekací listinu. A v Brně nás hned posadí a to je ta mašina víc plná...
Dopíjíme pití, které máme z cesty a procházíme bezpečnostní kontrolou. I tranzitní část brněnského letiště je moc hezká. Všechno působí takovým domácím dojmem. Ale je to príma.
Hlášení rozhlasem jsme byli informováni, že letadlo z Prahy přistane v 18:25. Táta psal, že z Prahy odletěli načas. Usadili jsme se u gate 2, ze kterého má probíhat nástup. Asi v 18:30 začíná nástup. Jdeme do autobusu (což je humorné, protože po příletu do Brna jsme šli pěšky po ploše do haly). Autobus nás odváží k Saabu. Máme zde jen jednu stevardku. Když nahodí motory, není jí vůbec rozumět, co říká. A tak je to po celou dobu letu. Tak hlučnou mašinu jsem ještě nezažila.
Krátce po startu kroužíme nad Brnem. A hurá na Prahu. Cestou je pěkná oblačnost, místy prší. Takže před Prahou to s námi docela hází. Stevardka nám nabízí teplé a studené nápoje. Já si beru džus a Jirka vodu.
V Praze přistáváme na dráhu 24. Fotím si náš Saab. Začíná poprchávat. Autobus nás doveze k Terminálu 2. Cestou na parkoviště už se pořádně rozpršelo, takže jsme jak vodníci.
Brno - Praha
datum: 9.6.2010
čas odletu: 18:40
společnost: ČSA - operováno letadlem Job Air
typ letadla: Saab 340, imatrikulace OK-CCO
číslo letu: OK 037
délka letu: 30 minut
sedadlo: 10C
východ: 2
Komentáře
Okomentovat