Trhy a posvícení

Uplynulý víkend se nesl ve znamení pohody. Alespoň pro mě. Jak jste ho trávili vy?

Sobota
Můj muž byl celý den v práci. Já jsem kolem 10 vypravila dvojčata k babičce a dědovi, přijeli si pro ně. Domču pohlídala moje mamka. Já jsem si sjela do Dejvic na farmářský trh. Já ty trhy mám vážně hrozně ráda. Už jen ta atmosféra. Člověk si příjemně popovídá s prodávajícím. Dostane i pár rad ohledně toho, co koupil. Ať už maso, zeleninu či víno. Vůně linoucí se ze stánků je omamná. Vcházím a zprava dostávám jasnou zprávu o tom, že ryby jsou opravdu čerstvé. Krásně voní. Zleva voní úžasné palačinky, které se akorát připravují pro nedočkavé zákazníky. Prodírám se dál. Uzeniny, opékající se klobásky. Úžasné dva stánky s květinami. Husí játra v pánvičce. Burčák na jedné straně stánku, na druhé vonící svařák. Uprostřed se line vícero vůní, protože stánky s občerstvením jedou na plné obrátky. A jaké mám své oblíbené prodejce? Těch je hodně. U ovoce či zeleniny je mi jedno, u kterého stánku koupím. Protože všude jsem si zatím vybrala dobře. Pro burčák zásadně do stánku s Velkopavlovickými víny. Od dvou pánů jsme už okoštovali bílý, růžový i červený burčák. Všechny fantastické. Litr a půl flaška je pro nás málo a často beru rovnou dvoulitrovou. Pro čerstvé mléko ráda chodím do Biofarmy Vavřinec. U Vavřinců kupuju nejen mléko, ale i výborné čerstvé sýry, máme vyzkoušeného i dětského Okrouhlíčka či tvrdé sýry. Dále mám vyzkoušené stánky: Lhenické mošty, Marmelády s příběhem, Votre plaisir, Croissanterie, Husí játra, oboje prodejny s rybami, Koláčjede.cz, Krůty, Matchatea.cz, Karolínčiny houby, Cukrářství Karlovy Vary, Rakytník Cvrček, Prager cider & limonády, Kozí farma Do-Ra a nespočet pekáren. Opravdu, co pekárna, to super nákup. Pečivo, které vydrží i týden, aniž by ztvrdlo, zplesnivěl. Nevydrží jen proto, že jej sníme. Na jaře mě vždycky chytají květinové mánie. A ani jednou jsem se s květinami z trhů nezmýlila. Pokaždé mi ve váze vydržely i měsíc!! Seznam všech farmářů a další informace ohledně trhů na Kulaťáku najdete na jejich webovkách www.farmarske-trh.cz. Vždycky jezdím na trhy sama, protože muž hlídá. Ale před týdnem jel se mnou, naše mamka hlídala. Přiznal se, že mi závidí, že tam mohu jezdit. Člověk si tam odpočine, načerpá síly a odchází s naprosto uspokojen... Tentokrát jsem jela autem jen na trhy, protože jsem vezla auto babičce po technické. Pro mě pak sjel můj taťka, abych se s nákupem netáhla autobusem. Na cestu jsem si vzala crepes s kaštanovým pyré ze stánku Palačinkárna Galetka. Úžasná podzimní chuť.

Burčák, Vavřinec, uzené pro muže a dobrota z Votre plaisir na nervy.

Doma jsem dala oběd Domčovi a společně jsme pak odpočívali. Domča hodně spal, protože běžně tu nemá moc možnost spát, když ho tu holky neustále zaměstnávají pozorností. Dvojčata byla odpoledne s dědou a babičkou na procházce na posvícení. Ale jen se prošli, žádné atrakce si nevyzkoušeli. Koupili si trdelník a zase šli domu.

Neděle
Manželovi se podařilo směnu, kterou měl mít, vyměnit. A tak jsme po snídani vzali Domču a vyrazili na posvícení taky. Tchýně s tchánem připravila posvícenské menu v podobě knedlíčkové polívky, husokachnu s knedlíky a bílým zelím a kdo chtěl, mohl si místo knedlíku a zelí dát bramborový salát. Nechyběly posvícenské koláčky, punčák a chlebíčky. Jídla jak pro celý regiment... Když se dvojčata po obědě vyspala, pohlídala babička Domču a my vzali holky na posvícenské atrakce znovu. Tentokrát jsme jim ale s taťkou pár atrakcí dopřáli. Zhoupli se na klasických lodičkových houpačkách. A zarajtovaly si na koníčcích. Oběma se to moc líbilo a s velkým pláčem jsme je museli odvést, protože kdyby mohly, vozí se ještě teď.


Komentáře