Cestovatelské okénko - Překvapení nejen k Vánocům 2008

Vánoce 2007. Poslední rozbalený dárek byla obálka a v ní... Letenky do Paříže!!! Během jara jsme si zařídili i hotel. Chtěli jsme ten samý, co v září, ale byl obsazený. Nakonec jsme si rezervovali hotel Moderne du Temple.

13. května
Budíček byl dán na 4:30. Bez snídaně jsme si rychle dobalili poslední věci a vyrazili jsme na letiště. Byli jsme předodbavení den předem, díky mým kolegyním na VIP salonku. Holčina na check-inu, která nás odbavovala z toho byla nějaká zmatená. Ale nakonec nás odbavila správně. Na přepážce 207, odbavené zavazadlo mělo pouhých 8kg. Nástup byl z východu D6 a místa jsme dostali 3EF. Let byl se společností SkyEurope Airlines, linka NE 2300, typ letounu Boeing 737. Letí se ve výšce 11.400m n. m., rychlostí 820km/h, venkovní teplota je -61°C. Kapitán nám také oznámil, že se bude přistávat z východní strany = obletíme celou Paříž. Po startu nám bylo nabídnuto občerstvení. Jirka si vzal sendvič a kávu, já sendvič a horkou čokoládu. Stálo nás to 14€. K tomu jsme dostali zdarma balíček slaných krekrů zdarma. Doba letu byla 1:30.
Po pěkném přistání jsme dojeli na stojánku. Cestou jsme udělali pár fotek letadel. Došli jsme do příletové haly, u pásu č. 9 jsme si vyzvedli kufr. Za 12,20€ jsme si koupili 2 jízdenky na Orlybus, kterým jsme dojeli na Denfert-Rochereau. Ve stanici metra jsme si pořídili týdenní Orange Card, dohromady za 32€. Dojeli jsme na stanice Republique a došli jsme do našeho hotelu. Pokoj ale bude volný až ve 13 hodin, a tak jsme si tam nechali kufr a došli si na kafčo.
Po osvěžení jsme se vydali zpátky do metra a přejeli na zastávku Pere Lachaise a navštívili jsme stejnojmenný hřbitov.

Prošli jsme jej, udělali pár fotek a vrátili se zpátky na Republique. Po 14 hodině jsme došli do hotelu. Náš pokoj je připravený, takže jsme dojeli do 4 patra a ubytovali jsme se v pokoji č. 32.
Po odpočinku a popřemýšlení co dál, jsme se opět přesunuli k metru a dojeli na zástávku Cardinal Lemoine. Pěšky jsme proběhli k Pantheonu. Samozřejmě se spoustou focení.

Vstup do Pantheonu jsem měla o 3€ levnější, než Jirka. Díky věku. Prohlídli jsme si nejen samotný Pantheon, ale i kryptu.
Po Pantheonu jsme došli k nedaleké restauraci. Jirka si dal kousek pizzy, já salát caprese. Na cestu jsme si vzali jednu crepes a jednu galettes.
V lucemburských zahradách jsme si odpočinuli a vydali se zpět k hotelu.

Vystoupili jsme na zastávce Oberkampf, došli do obchodu pro nějaké dobroty a šli jsme do hotelu.

14. května
Budík máme na 8 hodin. Je pod mrakem, ale na výlet je to ideální. S recepční jsme se dohodli, že si přikoupíme snídaně. Takže než jsme vyšli do ulic, nasnídali jsme se. Bageta, máslo, marmeláda, med, sýr, džus a káva. Naprosto dostačující a výborné.
Vydali jsme se na metro, kde jsme si koupili jízdenky do Versaille za 11,20€. Do Versaille jsme dojeli RER C kolem 11 hodiny. Velké zástupy lidí a dlouhé hodiny čekání nás odradily od vnitřní prohlídky. Zato jsme velmi důkladně prošli zahrady. K jídlu jsme si koupili přímo v zahradách výborné panini.

V 15:20 jsme se vydali ze zastávky Versaille-Rive Gauche zpět do centra Paříže. Přemístili jsme se na zastávku Bastille a došli jsme na Place des Vosges - nejstarší náměstí v Paříži. A potom jsme po Boulevard Richard-Lenoir došli až k našemu hotelu. Po několika málo minutách se venku strhává pěkná bouřka. Když konečně ustává, Jirka běží do obchodu pro vínko na večer.

15. května
Budík opět na 8 hodinu, ale oba jsme vzhůru dřív. Na rozdíl od včerejška bylo na snídani víc lidí. Samotné jídlo se skládalo ze stejných potravin, jako včera. Jen jsem si místo kávy dala horkou čokoládu.
Další program byl následující: metrem jsme dojeli na zastávku Las Halles a došli jsme ke kostelu sv. Eustacha. Prohlídka byla zdarma.

Poté jsme přejeli na zastávku Cité. Obešli jsme justiční budovy. Chtěli jsme i vnitřní prohlídku včetně Saint Chapel, ale z důvodu stávky zaměstnanců jsme měli smůlu.
Přešli jsme k Notre-Dame.

V parku před katedrálou se konala nějaká prezentace místních specialit. Takže jsme ochutnali spoustu dobrých sýrů a zajedli je vynikající čerstvou křupavou bagetou.

Následně jsme se přesunuli do Notre-Dame, kde probíhala bohoslužba. Velmi pěkný zážitek. Chtěli jsme se tentokrát podívat i do věží, ale začalo pršet a nechtěli jsme tak stát dlouho na dešti ve frontě.
Došli jsme proto k nejbližší zastávce RER B a přejeli jsme na Denfert Rochereau. Po vystání fronty a zaplacení vstupu cca 8€, jsme se prošli asi 45 minut katakombami.

Následoval oběd a pak jsme se přesunuli na zastávku Varenne. Poblíž je Invalidovna a Dome a hlavně (důvod proč jsme sem zamířili), Muzeum Armády.

Na prohlídku jsme měli něco kolem 2 hodin. Muzeum se totiž zavírá v 17:45. Tentokrát sjme stihli dvě křídla, třetí je stále v rekonstrukci. Před Domem je moc pěkná zahrada a tak po prohlídce muzea zde relaxujeme s vrabčáky, kterých tu bylo snad tisíc.
Asi po hodině jsme se vydali na zastávku Etole Militaire a dojeli blíž k našemu hotelu. Zašli jsme si na kávu, pak pro další víno a hurá do pokoje.
Shodli jsme se však na jednom - vůbec se nám odsud nechce. Bohužel, zítra se vracíme a tak bylo nutné udělat i trošičku pořádek v kufru.

16. května
Poslední den v Paříži. Vůbec se nám odsud nechce. Budík byl opět na 8 hodinu. Po akci koupelna se dobalilo pár posledních věcí a šlo se na snídani. K snídani bylo to, co obvykle. Bageta, sýr, máslo, džem, med, horká čokoláda a káva. Po snídani jsme se vrátili do pokoje pro kufr. Ten jsme nechali v místnosti u recepce, protože pokoj už jsme museli opustit.
Abych nezapomněla, včera mi Jirka slíbil nějaké překvapení. Nemůžu z něj dostat ani slovo...
Vyrazili jsme na metro směr Eiffelova věž. Po vystání fronty a zaplacení 24€ jsme vyjeli 3 patra. Odsud je moc krásný výhled. A také přišlo Jirkovo překvapení. Dostala jsem prstýnek a byla jsem požádána o ruku...!!!

Přesunuli jsme se na Lucemburg do bistra, co jsme byli poprvé. Panini, salát, crepes a galettes nám uspokojilo chuťové pohárky. A naposledy jsme se vydali směr náš hotel. Ve Franprix jsme si koupili zásoby domu a vyzvedli si kufr na recepci. Jdeme na kafčo a pak, v půl páté, se vydáváme na metro, které nás dopravilo k Orlybusu. 12,20€ nás stála přeprava na Orly Sud. Odbavení probíhalo z přepážek 1-6 a my se odbavili u 4. Náš kufr už neměl 8, ale 14kg! Místa jsme dostali 16EF (přímo na křídle). Nástup má být z východu D28, ale nakonec se uskutečnil z východu D27. Letadlo mělo na příletu asi 30 minut zpoždění, ale vše jsme ve vzduchu dohnali. Letěli jsme opět se SkyEurope, linka NE 2307, typ letounu Boeing 737. Náš kapitán nebyl Čech ani Slovák. Promluvil k nám anglicky a francouzsky a češtinu obstaral druhý pilot. V mašině jsme si dali i nějaké občerstvení cca za 12€.

Rychlost našeho letu byla kolem 900km/h, ve výšce 12km a venkovní teplota byla -60°C. V Praze jsme přistáli za hodinu a půl. Přidělili nám stojánku 56, tedy východ D6. Kufr jsme si vyzvedli u pásu č. 23. Následovala už jen cesta domu...