Cestovatelské okénko - Barcelona 2007

Začínám s trošku jiným typem Cestovatelského okénka. Protože od tohoto reportu jsem si vedla podrobný cestovatelský deníček přímo během cesty. Jirka za mě vždycky šílel, protože když jsem si sedli někde na kafe či na oběd, hned jsem vytahovala sešítek, propisku a jala se psát čerstvé dojmy z cesty. Co jsme kde viděli a kde jsme byli. Po návratu z dovolené jsem sedla k PC a vše přepsala do čitelnější podoby (hrozně škrábu). Vytiskla a zařadila do šanonu s další "poklady" (pohledy, vstupenky, palubní vstupenky,...).

Během prosince se mi naskytla šance si vzít letenky do Barcelony od mojí kolegyně ze salonku Gábiny. Rozešel se s ní přítel (kterého si později vzala za manžela a má s ním dvě děti) a nechtěla, aby letenky úplně propadly. Takže jsem přemluvila Jirku (po tom prosincovém víkendu plném negativ to nebyl zase takový problém), zaplatili jsme změnu jména v letenkách, něco peněz jsme dali i Gábi, ale nechtěla celou částku.

26. února
Vstávali jsme asi v 8. Po snídani a dobalování jsme vyrazili na letiště. Jeli jsme od Jirkových rodičů, kde jsme trávili náš volný čas.
Na letiště jsme přijeli něco po 10 a odbavili jsme se na linku NE 2100 operovanou SkyEurope Airlines. Odlet byl plánovaný na 11:50, letounem Boeing 737 a sedadlo jsem měla 21F. Po odbavení jsme si v letištní směnárně Travelex vyměnili peníze, prošli bezpečnostní kontrolou a usadili se v salonku Moravia Lounge, kde sloužila kolegyně Vlaďka. Nástup se uskutečnil z východu C16, což znamenalo, že jsme se k letadlu přepravovali autobusy.
Měli jsme menší zpoždění, ale dle hlášení kapitána za letu, jsme časovou ztrátu dohnali. Když jsem si psala poznámky, letěli jsme akorát ve výšce 11.900m n. m., rychlostí 820km/h. Trasa vede přes Miláno, podél pobřeží Francie a na Barcelonu. Během letu jsme si koupili sýrový sendvič a nějaké pití. Za občerstvení jsme platili 260,-. Bylo celkem zataženo, ale občas vykukovaly hory. Jirka i tak hodně fotil.

Na letiště v Barceloně jsme dorazili asi po 2 hodinách letu. Po úspěšném obdržení odbaveného zavazadla jsme se vydali hledat Aerobus, který nás odveze na Plaza Catalunya. V informačním centru jsme dostali mapku města a seznam hotelů.
Ubytovali jsme se v ulici La Rambla, tedy na té nejznámější, v penzionu Los Flores, který nám poradila Jirkova kolegyně od OLE.
Po ubytování a prozkoumání zamykacího systému dveří, jsme se vydali do víru velkoměsta. Obědo-večeři jsme si dali v blízké restauraci. Lasagne a pití za 30.92€.
Z restaurace, která byla také na La Rambla jsme se vydali na večerní procházku. K pomníku Kryštofa Kolumba, Via Laietana, Cathedral u Plaz del Rei. Dále jsme pokračovali ulicí Av. Portal de l'Angel a přes Plaza Catalunya na Pg. Grácia, kde je Casa Batlló a Casa Amatller a zpět na La Rambla.

V obchodě s potravinami jsme si koupili červené víno René Barbier, bagetu a Jirka pivo Coronita. Nákup nás vyšel na 6.52€. Po návratu do pokoje jsme začali plánovat trasu pro následující den s otevřeným vínkem, pivem a slanými tyčinkami, které jsme si přivezli z domova.

27. února
Vstávání proběhlo v duchu šoku. Sice jsem si večer nařídila budík, ale nezazvonil. Od rána je tu ale pěkný rámus, tak nás to vzbudilo. Chystáme se strávit den okružními jízdami turistického autobusu.
Nejprve jsme zvolili severní (červenou) trasu. Vystupovali jsme na zastávkách: Sagrada Familia, Park Güell, Futbol Club Barcelona.

Pak jsme dojeli až na konečnou Plaza Catalunya a změnili jsme autobus na jižní (modrou) trasu. Tentokrát jsme vystupovali na zastávkách: Placa del Espanya. Odtud jsme došli pěšky k Muzeu a až na zastávku Anella Olímpica. Tam jsme opět nasedli na autobus a svezli se o dvě zastávky dál na Funicular de Montjuïc. Po výšlapu po schodech se nám naskytl krásný výhled na město a přístav. Pak jsme sešli k zastávce Miramar - Jardins Costa i Lloberc.

Odsud jsme se přemístili na Park Olímpic, kde jsme zasedli v restauraci na pozdní oběd. Dali jsme si paellu a pití (pivo a džus) za necelých 42€. Poté jsme nasedli na okružní bus a dojeli až na Placa Catalunya.
Opět jsme si došli do obchodu s jídlem. Nakoupili jsme si další víno, bagetu, pivo a banány a vydali se k penzionu. Usnula jsem únavou hodně rychle a Jirka si ještě četl v průvodci o Barceloně.

28. února
Ráno jsme měli nařízeného budíka na 8, ale z pokoje jsme se vymotali až po 9. V 10 už jsme byli na zastávce autobusu u pomníku K. Kolumba. Svezli jsme se na zastávku Port Vill a udělali si prohlídku mořského akvária.

Poté jsme se nechali dovézt na Placa Catalunya.

Na La Rambla jsme si koupili suvenýry, v obchodě s potravinami víno. Rychle jsme doběhli do pokoje č. 15, dobalili jsme si věci a rychle jsme běželi na Aerobus, který nás zavezl na letiště. Cesta ale nebyla jednoduchá, jelikož jsme chytli dopravní zácpu a tak jsme se modlili, abychom dojeli na letiště včas. Ale vše dobře dopadlo.
Odbavili jsme se na let NE 2101 společnosti SkyEurope Airlines, který měl plánovaný odlet v 15:00. Let byl opět operovaný letounem Boeing 737 a já dostala sedadlo 5F. Nástup byl z východu 48b, což později změnili na východ 49. Odlet byl díky zaměstnancům v Barceloně opožděn (alespoň tak nám to vysvětlila posádka).

Let probíhal ve výšce 12.200m n. m., rychlostí 950km/h. I přes zpoždění v Barceloně jsme do Prahy přiletěli načas. Délka letu tak byla necelé 2 hodiny. Přistáli jsme na dráhu 24, tedy přes Horoměřice. Kufr došel v pořádku a tak jsme si došli pro auto a frčeli domu. Tedy k Jirkovi. Tam mi vypálil fotky na CD, rozdělili jsme si suvenýry, pohledy a další věci ze společného kufru a já po půl desáté večer opravdu vyrazila k domovu...