Jeden den s třemi dětmi

Dominik se v noci asi 3x vzbudil. Stačí ho ale jen otočit, dát dudlíček, plínku šmudlínku a spíme dál. Manžel vstával ráno v 5 do práce a tak ráno vyvenčil Elišku on. Kolem 6 už byl Domča vzhůru opět, čekala jsem, že už neusne a budeme vstávat. Ale poštěstilo se a spali jsme zhruba do 7. Jdu dělat Sunar a přebaluji. Už jen ráno se chce při jídle chovat. Pak jde zpátky do postýlky. Brouká si, hraje si se svými hračkami a já se ještě natahuji a v telefonu koukám na zprávy, předpověď počasí a na mé oblíbené internetové stránky. Před 8 už jsou slyšet i dvojčata. Jdu hřát vodu. Vyndavám nádobí z myčky, ustýlám (máme malý byt a spíme na roztahovacím gauči. Denně se musí ustýlat a rozestýlat. Jen když jedeme na celý den pryč, např. ke tchýni či do Vlkovce, necháváme rozestláno. To se holkám líbí, válet se rodičům v posteli). Připravuji dvojčatům Sunar (už ho mají jen výjimečně). Nandavám první pračku. Jdu pro holky. Sundaváme plínky, které máme jen na spaní (bez plen si na nočník dojdou, ale jak je mají na sobě, neřeknou si) a oblékám je do domácích triček. Usazuji do židliček. K snídani je banánová buchta, kterou jsem pekla včera. K tomu zmíněný Sunar.


Recept: 4 banány rozmačkané vidličkou, 2 hrnky hladké mouky, 1 hrnek cukru, 1 prášek do pečiva, 3 vanilkové cukry, 3 vajíčka, 1/2 hrnku oleje, čokoláda nasekaná na kousky (množství dle chuti), mléko (aby vzniklo řidší těsto)

Po snídani vyndavám holky ze židliček, připravuji jim ovocný čaj a vodu do jejich flaštiček. Sama během jejich jídla sním také trochu té buchty. Sama si dělám černý čaj. Všechny sladím medem, abychom si před zimou trošku vylepšily imunitu. Dělám čaj i Domčovi a sobě kávu. Holky řádí po pokoji, Domča cvičí v postýlce a já vyndavám první pračku. Skládám na sušák a dávám prát další. Srkám studený čaj a vlažný kafe...

Pouštíme TV, která běží jen jako zvuková kulisa. I když Hercule Poirot a nějaký cestopis, je dobrá kulisa. Než se rozkoukám, Domča začíná prudit hlady. Je před 10 hodinou. Ke svačině dostává ovocnou přesnídávku a zapíjí čajíkem. Jde do postýlky a usíná. Jdu připravit svačinu dvojčatům. Hroznové víno. Jdou do židliček, protože potřebuji vyvenčit Elišku. Při té příležitosti jdu s odpadkovým košem. Včera s pytlem plen, dneska kuchyňský koš. Vracím se, holky dělají s vínem blbosti. Tak je vyndavám ze židliček a víno dostávají na talířky. K tomu nějakou pohankovou křupku a pár piškotů. Se mnou sní pár lžiček jogurtu. Dělám si další várku pití. Kávičku (obilný nápoj) a ovocný čaj. Po 11 se probouzí Domča. Jde do sedačko-hajátka. Chviličku si s holkama prohlížíme knížky a začíná obědový kolotoč. Nejprve Domča. Ze včera mám připravenou uvařenou a rozmixovanou mrkev s brambory a cuketou. K tomu Sunar.


Jdu připravit oběd pro nás. Dneska švestkové knedlíky. Těsto dělám tvarohové. 250g měkkého tvarohu, 250g polohrubé mouky a 1 vejce. Jde to s každým oblíbeným ovocem. Recept mám od své mamky. Než se mi začne vařit voda, ukládám Domču, který mě do té doby sledoval z hajátka, do postýlky a usíná. Dávám vařit knedlíky. Opět doprala pračka. Jdu jí vyndat a nandavám třetí. Připravuji švestkový přeliv. Jdu zabalit holky do plínek a připravit jim postýlky. Obědváme.


Ukládám holky. Je před 13 hodinou. Konečně všechno spí a mám chvilku i pro sebe. I když... Když se najím, jdu opět vyvenčit Elišku. Vařím si kafe a odpočívám. Dávají mé oblíbené Simpsonovi. Je pondělí, takže Gilmorky nedávají. Po Simpsonech ještě Přátele. Vymýšlím, co zítra k obědu, manžel bude před noční. Před 15 se budí Domča. Opět doprala pračka a nakládám čtvrtou. Jdu vařit Domčovi Sunar. Chviličku spolu děláme blbinky a to už je asi čtvrt na čtyři a budí se i holky. Jdu pro ně. Domča dostává v hajátku pár kukuřičných křupek. A svačí holky. Pribináček. Dostávají novou vodu a šťávu. Holky pak letí na balkon a křičí "babí". Babička už je doma z práce, děda je po noční taky vzhůru. Navíc je na návštěvě teta, moje sestra. Berou si holky a chtějí venkovní oblečení. Jdou s holkama ven. Já toho využívám. Domča si hraje v postýlce, já si dělám zeleninový salát. Před 17 jdu Dominika vykoupat. Jde na chviličku do hajátka, protože mu měním postýlku (prostěradlo, plínku šmudlínku apod.). Pak konečně usíná v postýlce, ale to už se vrací holky z procházky. Vyndavám pračku, která jde ještě na sušák a dávám prát manželovy košile od uniformy. Ty věším rovnou na ramínka, sušák je plný. Domča se budí před 18, jde do hajátka. Holky se o něj starají a zasypávají ho hračkami.

Jdu mu udělat k večeři kaši. Dneska má Sunarka krupicová s medem. Do toho přichází manžel z práce. Venčí Elišku. Holky jsou radostí bez sebe. Dává si jedno vychlazené na odpočinek. Jde koupat holky a já jim připravuji večeři. Dneska studená. Mažu jim chleba s čerstvým sýrem a k tomu zelená paprika.


Jdu připravit holkám postýlky, nám obložený talíř. Holky jdou spát. Uklízím po nich roztahané hračky, dávám najíst našim zvířecím mazlíčkům (Elišce a Matýskovi), uklízím nočníky. Dneska sem je vynášela 12x... S Domčou na klíně usedáme k obloženému talíři a vínku, které jsme dostali od tchýně s tchánem. Přivezeno z Chorvatska.


Domčovi děláme na půl devátou poslední Sunar. Venku je hezky, tak s ním jdu na balkon. U babičky máme ještě boty dvojčat, tak si je vyzvedávám. Babička se chvilku pomazlí s Domčou. Dává si Sunar a ukládáme ho do postýlky. Já teď spisuji tento nový článek blogu, koukáme na film Nespoutaný Django. Ještě mě čeká koupel. Manžel venčí Elišku a pak musíme rozestlat.

Když byla ta strašná vedra v minulých týdnech, měla jsem dohodnutý sraz s kamarádkou. Ale psala mi, asi hodinu do srazu, že nepřijde, protože je z horka úplně vyřízená. Já už měla vyprané tři pračky, upečenou buchtu, uvařený oběd pro děti. Akorát jsem relaxovala po obědě, když všichni spali. No, napsala jsem jí, že v pohodě. Jen je pro mě výmluva na horko úplně mimo. Máma musí fungovat ať je +40°C či -40°C.

Samozřejmě dny, kdy máme taťku doma, jsou trošku jiné. Pro mě lehčí. On se většinou věnuje dvojčatům. Já vařím, aniž bych musela s opatlanými prsty vynášet nočníky. Jezdím na nákupy (to je pohodička si SAMA vyjet na nákup).

Ne každý den vaříme. Někdy máme oběd od babičky. Ať už té přes balkon, či té z tatínkovi strany. Peču tak 2x týdně. Když peru, snažím se v jeden den zvládnout co nejvíc. V těchto horkých dnech to rychle schne a je to paráda. Přiznám se, že žehlení není moje oblíbená činnost, tak se jí co nejvíce vyhýbám.

Bohužel, když jsem doma sama, nemůžu jít se všemi třemi dětmi na procházku či na hřiště. Domču v kočárku a dvojčata rozeběhnutá na všechny světové strany. Musíme se na procházkách střídat. Popřípadě nás musí jít víc, abychom vzali všechny tři.

No, ale už se mi klíží oči, dneska už se hodně těším do postele.

Komentáře

  1. Teda, to je masakr, to bych prostě nedala. Nevydržela bych takový zápřah ani den, natož nějak trvale. Máš můj obdiv!

    OdpovědětVymazat
  2. Naprosto ten den chapu, byt (no jesteze) jsou holky jen dve :-) jsoi dny volnejsi a pak podobne masakrozni :-) ted jsem rada, ze uz mame hotovou vcelku zahradu a tak je tam vypustim a je chvilka klidek ;-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat