Vlkovec

Vlkovec - malá obec spadající pod Chocerady v okrese Benešov. Rozkládá se v údolí Vlkoveckého potoka. Je rozdělena na Horní a Dolní Vlkovec. První zmínky jsou datovány k roku 1382. V současnosti v obci trvale žije 150 lidí. Vlkovec má pouze vyhlášenou hospodu 'Krčma U žraloka'. Hlavně pro vodáky a trampy. Školka, škola, obchody, pošta a další vybavenost je v Choceradech, zhruba 1,5km daleko. Jo a Vlkovec má i své nádraží, které jsem viděla asi 2x nebo 3x ve filmech.
Toť zhruba o místu, kam jezdíme na chalupu. Vyrůstal v něm můj děda (narodila se ale v Horním Vlkovci, naše chalupa je v Dolním) a i babička se ve Vlkovci narodila (v nádražní hospůdce, která už dlouhé roky nestojí). Jako malá jsem zde trávila prázdniny a veškeré volno. Naučila jsem i mého muže sem jezdit. Je tam krásná příroda, klid a pohoda. Jen si tak nějak neumím představit tam bydlet... V létě ještě možná, ale v zimě to musí být náročné. Vloni jsme tam párkrát byli i s holkama. Byly ale ještě maličkaté a tak si to moc neužily. Letos je prcek Domča, ale to holkám nevadí. Mají tam svůj dětský bazének a pěkně v něm řádí. Domek vypadá veliký, ale uvnitř jsou jen 3 místnosti a jezdí nás tam momentálně 10 (i s dětma).
Mám Vlkovec ráda, patří k mému dětství...


Komentáře