Music of my heart

Mám ráda hudbu. Mám ráda hudbu převážně rockovější. Miluju skupiny typu: Metallica, Iron Maiden, KoRn,... Ale nejsem tak zarytý milovník tvrdé muziky, jako můj muž. Dokážu si poslechnout i jinou hudbu. Pop, blues, vážnou hudbu,... Jediné, co opravdu nemusím, je dechovka. Ale to asi většina lidí.
Bohužel jsem trošku sklerotik a dělá mi potíže si zapamatovat názvy písniček, které mám ráda. A tak jsem si dala práci a sepsala si je. Pokaždé, když slyším v rádiu, v TV nějakou oblíbenou skladbu, zapíšu si jejího interpreta a název písničky. No a onen seznam momentálně čítá 1.218 písniček. Řekla bych, že každá muzika se hodí k jiné příležitosti. Já je mám rozdělené asi takto:

Tancovací (pokaždé se u nich alespoň na chviličku zavrtím): Abdel Kader – Khaled, Arash – Iran Iran, Barry White –Let the music play, Bee Gees – Night fever, Gipsy kings – Baila me, Ivan Hlas – Jednou mi fotr povídá, Rachid Taha – Ya rayah

Řídící (miluju při řízení auta): AC/DC – Highway to hell, Billy Idol – Rebel yell, Judas Priest – Turbo lover, KoRn – Evolution, Metallica – Master of Puppets, Shaggy - Angel

Chlastací (hudba, při které se dobře pije, povídá a tak): Alice Cooper – Poison, Dire Straits – Sultans of swing, Korpiklaani – Rauta, Manowar – Warriors of the World, Sto zvířat – Škola, Tři Sestry – Modlitba pro partu

Melancholické: Celine Dion & Barbara Streisand – Tell him, Edith Piaf – Non je ne regrette rien, Falco – Out of the dark, Gustavo Montesano – Tango adagio, Hana Hegerová – Rozvod, Helloween – If I knew, Krucipüsk – Láska je kurva, Leonard Cohen – Dance me to the end of love, Pink Floyd – High hopes; Queen – Who wants to live forever, Soul asylum – Runaway train (z jejího klipu mi jde mráz po zádech)

Letní (když je slyším, vybaví se mi slunce, pláž,... pohoda): Bananarama – Cruel summer, Bellini – Samba de Janeiro, Enya – Caribbean blue, Goombay dance band – Sun of Jamaica, Israel Kamakawiwo’ole – Somewhere over the rainbow, Jiří Schelinger – Léto s tebou (tady spíš typické české léto), Kaoma – Lambada, Los del Rio – Macarena, Ricky Martin – Livin la vida loca, Safri duo – Samb adagio

Zimní - vánoční: Bing Crosby – White Christmas, Mariah Carey – All I want for Christmas


Ostatní moje hoodně oblíbené skladby: Adele – Skyfall, Arakain – Dívka s perlami ve vlasech,  Brian May – Too much love will kill you, Bruce Dickinson – Tears of the dragon, Corey Taylor – Xm@$, Dan Landa – Pozdrav z fronty a Ona, Dean Martin – Everybody love somebody, Doga – Nejsi nevinná, Elton John – I'm still standing, Eluveitie – Omnos, Elvis Presley – In the ghetto, Era – Mother, Genesis – I can’t dance, Gheorghe Zamfir – The lonely shepherd, Hammerfall – Renegade, Hans Zimmer – Black hawk down OST, Horkýže slíže – Mám v piči na lehátku, Chicago – I don’t wanna live without your love, Il divo – Regres a mi, Iron Maiden – Fear of the dark a Run to the hill a Brave new world, Iva Frühlingová – La muerte, Johnny Cash – Folsom prison blues, Karel Gott – Chyť své dny, Kiss – I was made for lovin‘ you, Madonna – Frozen, Marie Rottrová – Ten vůz už jel, Metallica – The day that never come a Turn the page, Mike Oldfield – Shadow on the wall, Nightwish – Creek Mary’s blood a Wish I had an angel, Oldřich Nový – Jen pro ten dnešní den, Ozzy Osbourne – Perry Mason, Petr Spálený – Až mě andělé, R.E.M. – Shiny happy people, Rammstein – Amour, Rednex – Cotton eye Joe, Shakira feat. Wyclef Jean – Hips don’t lie, Shania Twain – Don’t be stupid, Sting – Desert roses a Englishman in New York, Tarkan – Simrink, Tereza Pergnerová – Andělíček, The Beatles – Eleanor Rigby, The Matrix soundtrack – Clubbed to death, The Rasmus – In the shadows, Tomáš Klus – Malčik, Tři Sestry – Pumpa, Václav Neckář – Chci tě líbat, Věra Netušilová – Kočka ze Záběhlic, Vladimír Mišík – Večernice, Waldemar Matuška – Eldorádo, Wanastowi vjecy – Otevřená zlomenina, Youssou n’Dour & Neneh Cherry – 7 seconds, Zdeněk Svěrák – Chválím tě země má.

Každé období v mém životě mě v oblibě hudby někdo/něco ovlivnilo. Když jsem byla malá, byli to mí rodiče. ABBA, Boney M,... Na základce jsem začala hrát na flétnu a tak jsem pronikla alespoň částečně do vážné hudby. Mozart, Bach,... Na střední už se pařilo s Kraví partou na Tři Sestry, Divokého Billa, Kabáty,... Bývalý přítel Pavel byl blázen do soundtracků všeho druhu a párkrát jsem s ním byla i na koncertě Pražského filmového orchestru. A nakonec můj muž, milovník tvrdé hudby - rock, metal a jeho odnože. Díky němu jsem byla několikrát i na festivalu Master's of Rock a dodnes na to ráda vzpomínám. A těším se, až budeme mít větší děti a budeme moci opět jet. Vizovice!!!!!

Oblíbené rádio nemám. Beat asi vede, ale radio doma nemáme a v autě si raději pouštíme CD. Když jsem doma sama, jen s dětmi, nepouštím si stanice typu MTv či Óčko, ale miluju Retro.

A když už jsme u toho, stačí zapnout jakoukoliv muziku a naše prostřední dítko, Anetka, okamžitě začíná tancovat a vrtět se. Asi budeme mít doma nějakého hudebně založeného človíčka... :)

Komentáře