Prázdniny a moje školy

Na některých školách začaly prázdniny již dnes, na některých až v úterý. To bylo vždycky velké těšení se a pak to uteklo jako nic. Dovolená v zahraničí s dědou a babičkou, týden na Šumavě s našima, Vlkovec a na konci srpna ještě většinou Luhačovice. A párkrát týden na chalupě u kamarádky ve Věžnici Samoty. Tedy alespoň na základce. Jo, základka, to byla pohodička. Vzpomínám na ni radši, než na střední. Měli jsme lepší partu, dodnes se scházíme, i když je třídní sraz i s vedlejší třídou, aby nás bylo víc. Končili jsme v 18 lidech. První a druhou třídu jsme měli paní učitelku Loumovou. Moc hodná, byla s ní sranda. V první třídě jsme byli na škole v přírodě někde u Jablonce n. Nisou, ve druhé třídě jen na víkendu v Županovicích. Ve třetí a čtvrté třídě jsme měli paní učitelku Poláčkovou. Ta již bohužel nežije. Taky na ni ráda vzpomínám. Nejprve jsme byli v Bílé Vodě. A jelikož byla v době naší čtvrté třídy dost nemocná, poslala nás na tři týdny do ozdravovny v Kamenici nad Lipou. To byl teda docela vopruz! V páté třídě už jsme dostali Panenkovou, která byla z druhého stupně a tak jsme měli na každý předmět někoho jiného, jako právě na druhém stupni. Tu jsme měli až do devítky. V pátý nás vzala jen na výlet do Hradce Králové a do ZOO ve Dvoře Králové. V šesté třídě jsme byli na ŠvP ve Vrchlabí. A to byla poslední škola v přírodě. V sedmičce ještě výlet do Tábora. O výjezd v osmičce a devítce se postarala až učitelka Levá, která se později stala zástupkyní ředitele a to jsme jeli do Rakouska a do Itálie.
Střední škola už tak veselá nebyla. Jediné na co vzpomínám je "kraví parta" a Španělsko ve druháku. Chodila jsem na obchodku a jediné, co z toho do dneška používám, je psaní všema deseti... Asi jsem si zaměření nevybrala úplně podle mých současných představ, ale kdo to mohl v 15ti tušit. Prázdniny na střední už jsem trávila přeci jen trošku jinak. Výlet s bývalým přítelem, s kamarádkou a jejím přítelem (dnes již manželem) po vlastech českých, výlety s "kraví" partou. Vždycky jsem byla i na chalupě. A i na brigádě.
Na vejšku jsem jít nechtěla. Po matuře jsem měla ještě to léto volné. A až v prosinci jsem nastoupila do práce, takže parádní půlrok doma.
Dvojčatům bude v září 2 roky. To uplyne jako voda a budu řešit školní rok a prázdniny z druhé strany. Úkoly, kam na prázdniny, kdo bude hlídat... Je to hezký koloběh ten život...

A jak na prázdniny a své školy vzpomínáte vy?

Komentáře