Evokace

Vyvolání vzpomínky nějakým podnětem. Slyším písničku a vybaví se mi situace, kterou jsem prožila. Určitě to tak má každý z nás. Například slyším písničku Unchain my heart od Joe Cockera a vybaví se mi jeden z dílů seriálu Comeback, kdy se Lexa pokoušel o striptýz. Nebo písničku Turbo lover od Judas Priest a vybaví se mi blbnutí s autem, když jsme byli s mužem ještě svobodní a jezdili po výletech na Berounku. S autem jsme tancovali za jízdy.
Ale nechci zlehčovat toto téma.
Dnes večer vysílá Nova Cinema film Edith Piaf (zítra ho opakují). Mám tento film moc ráda. A i slavné šansony této zpěvačky. Ovšem tento film mám evokován s Apolinářem. Když jsem ležela na pokoji pro riziková těhotenství, s mojí kamarádkou Zdeňkou. Nevěděla jsem, co mě čeká. Dávali ho víkend před narozením dvojčat. Tento film už bude navždy v mé paměti spojen s porodnicí a rokem 2013!

Máte také svoje evokace?

Komentáře