Výletování 2022

Je pravda, že během roku moc nevýletujeme. Na jednu stranu mě to moc mrzí, na tu druhou si finance netiskneme. Takže se musíme přizpůsobovat i tomu, že je nás prostě 5 a to prostě něco stojí. Ale i tak nesedíme doma a užíváme si.

Jsem ráda, že už jsou dětičky větší a tak se můžeme věnovat i jiným formám výletů, než jen cesty na hřiště. Níže jsou typy, kam s dětmi (a nejen s nimi), vyrazit.

Kromě níže uvedených výletů také chodíme za kulturou (divadlo, kino, koncert). A za mě je i příjemně strávený čas s knížkou. Ať už s mojí vlastní, půjčenou od kolegyně či tchyně nebo půjčenou v knihovně.

Pracovní čas trávím na letišti. A to je pro výlety taky dobré místo. Vyhlídkové terasy, vyhlídkový val v Kněževsi. Exkurze. I to mohu doporučit.

Národní muzeum, Praha - všichni: nejen, že se jedná o naprosto nádhernou budovu, ale i exponáty uvnitř jsou opravdu krásné a zajímavé. Tunel, který spojuje starou a novou budovu. Úžasná vyhlídka na Prahu z kupole. Co víc k tomu říct, než jen že to opravdu všem doporučuji.

Dinosarium, POP - se synem: dvojčata odjela na školu v přírodě a tak zněl úkol jasně. Zabavit kluka, aby mu to nepřišlo líto. Dinosarium je kousek od pražského letiště. Hned se nám věnoval jeden ze zaměstnanců a odpovídal synovi na velké množství otázek. Palec nahoru za jeho přístup. Samotného tam moc k vidění není, ale interaktivní prvky to vše trošku oživí. Pro zabavení jednoho malého zvídavého kluka, je to dostačující.

Veteráni, POP - se synem: ve stejné budově, jako je Dinosarium, je i výstava veteránů. Nejdete zde motorky, volorex i různá auta. Zdarma a pod jednou střechou s Dinosariem. Pro kluka pěkně strávené odpoledne

Noc kostelů - se synem.

Dvojčata na škole v přírodě: holky mají štěstí, že jejich učitelka je vcelku akční a tak jely na svojí první školu v přírodě. Výletovali na hrad Kost, do Plakánku či Jičína

Toboga, Zličín - pouze dětičky s klubem Kamarádů: není nad to udělat dětem radost, vyslat je na výlet, ale sám se toho nemuset účastnit. A zrovna Toboga je jedno z těch míst, kam bych sama nemusela a byla jsem ráda, že byl výlet v rámci klubu Kamarádů, kam chodí na kroužek. Velká herna, dětičky spokojené a vyřáděné

Fata Morgana - pouze dětičky s klubem Kamarádů: stejně, jako do Tobogy, vyrazili s Kamarády i za motýly do Troji. Výlet měli i s výkladem, takže se dozvěděli spoustu zajímavých věcí. A přijeli spokojeni. A o to tu jde

Tuchlovická pouť a Folklorní festival, všichni: na folklorní festival do Tuchlovic se sjíždí soubory z celé republiky. Je krásné vidět tradice, jimž se věnuje už jen pár zapálených lidí. Ty kolotoče a houpačky bych k tomu mít nemusela. Ale co už

Koněpruské jeskyně + Lom Amerika + Solvayovy lomy - všichni:

Veteráni na Stochově - s dětmi: tradiční akce, kdy díky spanilé jízdě z Nového Strašecí přijedou i na Stochov desítky aut a motorek. Celému procesí vévodil Bucek.

Muzeum městské hromadné dopravy, Střešovice - s dětmi: nějak jsem si popletla datum a myslela jsem si, že jedeme na Muzejní noc (tu si teď pražská muzea pořádají sami a neúčastní se celostátní akce, což mě dost mrzí). I tak jsme si ale muzeum tramvají prohlédli, svezli se historickou tramvají na Výstaviště a zpět. A nakonec jsme si dali skvělou zmrzlinu na Hradčanské.

Zámek Duchcov + Muzeum města Duchcov + Kostel církve Československé husitské, Duchcov - s dětmi a klubem Kamarádů: doplnění kapacity autobusu v rámci výletu příměstského tábora. Tak jsem se s dětmi ocitla na tomto výletě. Na zámku Duchcov jsme si dopřáli i prohlídku s výkladem. V Muzeu města Duchcov si prohlídli výstavu retro hraček. A z věže kostela si dopřáli krásný výhled na město a okolí. Než jsme se přesunuli do Bíliny, udělali jsme si radost zmrzlinou.

Pohádkový les, Bílina - s dětmi a klubem Kamarádů: spousta dřevěných postavitček známých nejen z Večerníčku. Tento pohádkový les už jsem měla na seznamu k výletům dlouho. Dodatečně si myslím, že by to na samostatný výlet nebylo. Byla jsem ráda, že jsme se výletu účastnili s Kamarády a měli jej spojený i se zámkem Duchcov. Pokud budete mít cestu kolem, určitě doporučuji.

Zoopark Zájezd - se synem: v malé ZOO kousek za Prahou už jsem několikrát byla. Tentokrát to bylo spojeno s narozeninou oslavou synova spolužáka. Měli domluvenou prohlídku s průvodcem. Domča si tak mohl nakrmit i nějaká terarijní zvířátka. A sladkou tečkou nakonec byl narozeninový dort.

Karlštejn - s dětmi: výlet v rámci Hradozámecké noci. Ostuda se tedy přiznám, že jsem byla na Karlštejně poprvé. Do té doby jsem zde maximálně projížděla okolo. Na druhou stranu si říkám, že už jsem asi viděla hezčí prostory hradů. Díky Hradozámecké noci se konaly i doprovodné akce: módní prohlídka dobových kostýmů a ohnivá show. Příjemně strávený večer.

Zoologická zahrada Praha - všichni: prvního září měla ZOO akci děti za korunu. Což v našem počtu se velmi vyplatilo. Máme rádi pražskou ZOO a rádi se sem vracíme. Po dlouhé době jsem byli všichni a prošli jsme jí opravdu skrz naskrz.

Svatý Jan pod Skalou - všichni: sice ne výlet, ale účast na svatbě. I tak je to velmi kouzelné místo.

Vánoční Drážďany - všichni: viz samostatný příspěvek.