Kulturní okénko 2023

Jsem ráda, že jsem se s kulturou v roce 2023 rozjela. Baví mě chodit na divadelní představení. Vidět herce, které zná člověk maximálně z televize.
Ve většině případů jsem byla sama. Ale občas jsem měla i parťáka/parťáky. Ale hezky popořadě.

Leden
Na Stochov přijelo Studio Dva a tak jsem si nemohla nechat ujít skvělé představení Lovci bobrů. Představení bylo v obsazení B. Klepl, Š. Benoni, S. Remundová, P. Pěknic a V. Jílek. Paní Remundová se mi neskutečně líbí. Neviděla jsem ji poprvé. A hlasově připomíná svoji maminku.




Únor
Nejprve jsem byla s dětmi na dětském představení O princezně, která ráčkovala. Jedna z dcer prohlásila, že se jí divadlo líbí víc, než kino. Tak mám radost. Třeba mi do budoucna roste parťačka i na dospělácká představení.




Dále byl u nás Honza Dědek a jeho 7 pádů. Hostem byl Josef Dvořák a Veronika Žilková. Pana Dvořáka jsem viděla poprvé naživo a je to jeden z těch herců, které jsem si naživo přála vidět. Nicméně už tehdy jsem věděla, že ho nevidím naposledy. Paní Žilkovou osobně moc nemusím, i když její vyprávění bylo vtipné. Ji jsem ale v divadle už viděla.




Březen
V březnu jsem byla u nás v kulturním domě 2x. Nejprve na Svatba bez obřadu s M. Vašinkou, I. Andrlovou, A. Stankovou, M. Bočanovou a dalšími. 




Druhé představení bylo Osm eur na hodinu. V hlavní roli M. Zounar, M. Kraus, A. Procházka, M. Randová. Obě skvělá představení. Líbí se mi, jak se pánové Zounar s Krausem dokáží odbourat a smát se.




Duben
Duben patřil koncertu, opět u nás. Koncertovali tu 4 tenoři a to jsem si prostě nemohla nechat ujít. Největší dojem ze 4 pánů na mě udělal M. Bragagnolo. Jeho hlas je opravdu pecka, mráz jezdí po zádech.




Květen
V květnu toho bylo opravdu hodně. Ještě, že pracuju na směny a můžu si přizpůsobit směny mému koníčku. Začalo to představením Třináct u stolu - S. Stašová, S. Poslterová, M. Etzler, Č. Gebouzský, O. Rošetzký a další. Dupajon mi v hlavě zní doteď.




S dětmi jsem byla na iluzionistické show Pavla Dolejška. Dětem se líbilo a to bylo důležité.




Sirény na cestách - talk show se S. Pogodovou, J. Asterovou a L. Finkovou. Dámy umí pěkně povídat.




A konečně jsem se odvážila vyrazit do divadla i do Prahy. S kamarádkou Luckou jsme vyrazily na S Pydlou v zádech. Legendární představení s J. Dvořákem. Hrozně se mi líbí, jak během představení komunikuje pan Dvořák s obecenstvem. Reaguje na ohlasy apod. O házení mincí na konci ani nemluvím. Nehraje tam jen pan Dvořák, ale i M. Hrubešová a další.




Červen
Nic... :-)

Červenec
S kolegyní Hankou jsme vyrazily na letní scénu divadla Studio Dva, na Výstaviště. Nejprve jsme si daly jídlo v Místě, v Dejvicích. A pak si udělaly procházku přes Stromovku na Výstaviště. Já už Lovce bobrů viděla, ale kolegyně ne. Bylo skvělé to vidět ještě jednou. A naštěstí i ve stejném složení. Nějak si nedokážu představit místo paní S. Remundové M. Absolonovou.




Srpen
Nic... :-)

Září
Představení Štěstí s L. Vondráčkovou a H. Čermákem. Paní Vondráčkové jsem se trochu bála. Není to má oblíbenkyně. Na rozdíl od Hynka Čermáka. Ale představení bylo skvělé. Opravdu.




Sylvie s M. Bittnerovou, O. Volejníkem, J. Koškovou a V. W. Krausem bylo trošku slabší, z mého pohledu. Ale některé kreace pana Krause byly opravdu vtipné.




Říjen
Říjen je velmi bohatý na divadelní představení. I díky Stochovské Thalii, kdy jdete na 6 představení v 5ti dnech. Brala jsem si na to dovolenou, abych nemusela, jako rok předtím, z práce rovnou do divadla. Ale hezky popořadě...
Říjen začal dětským představením Honza málem králem.




Následovala Stochovská Thalie, kde byla tato představení: S tvojí dcerou ne (úžasný, i když trochu šišlající P. Nárožný, v latexu N. Konvalinková, M. Zahálka, A. Procházka a další); Deštivé dny (nejlepší představení z celé Stochovské Thalie. R. Krajčo za svoji roli dostal ocenění Thalii. A vidět D. Švehlíka taky stálo za to); Saturnin (vždy má jedno představení amatérský spolek. Nastudováno DS Klas Klášterec n. Ohří. Notorický známé zfilmované dílo, ale pěkné); Limonádový Joe (divadlo Příbram i s živou kapelou. Zpívalo celé divadlo. A hráli, mj. A. Háma, A. Fixová nebo V. Rašilov); Maková panenka (divadelní představení pro děti. Předešlý ročník šli všichni 3, tentokrát se chtělo jen 1. Poznala jsem jen J. Stránskou, která jako mladá hrála v Diskopříběhu); Dovolená paní Josefy (hraje J. Smutná, která jako malá na Stochově prodávala ovoce, její dcera T. Nekudová a R. Valenta - známý z Princezny ze mlejna).









Listopad
V listopadu jsem si udělala dva výlety do Prahy. První do Komorního divadla Kalich na představení Hrdinové. P. Kostka, J. Satoranský, M. Vladyka. Bardové. Ale vidět P. Kostku, jak nosí na zádech pana Vladyku nebo jak dělá kliky = doporučuji všema deseti.




Druhý výlet do Prahy byl do divadla Gong na J. Dvořáka a představení Čochtan vypravuje od J. Wericha. Měla jsem jít s kamarádkou Luckou, ale byla v poslední fázi těhotenství (lístky byly objednány v době, kdy ještě nevěděla, že je těhotná) a tak to na poslední chvíli vzdala. Naštěstí jsem našla náhradu v naší společné známé, Domče. Tohle divadelní představení měl děda na LP. A některé úryvky jsem si stále pamatovala (hlavně "von byl dege... von byl úplně blbej").




U nás jsem byla na recitálu Dana Hůlky. Ano, s jeho politikou posledních let nesouhlasím. Nicméně jako malá jsem ho měla spojeného s několika muzikály nebo písničkami. A ty nejznámější dal. A ten hlas je prostě úžasnej.




Prosinec
A konečně poslední 4 loňského roku.
Líbánky na Jadranu v Praze ve Studio Dva s kolegyní Hankou. Líbánky měly být kdysi i u nás. Ale vlezl do toho Covid a po několika odkladech to bylo zrušeno úplně. Tak jsem byla ráda, že jsem mohla vidět v Praze. I když ten den byla pěkná ledovka a kostky na Václaváku klouzali, že jsem se bála, že si zlomím nohu. B. Klepl, E. Holubová, M. Šoposká a V. Jílek. Skvělá čtyřka.




S dětmi jsem byla na kouzelnickém představení Kouzelnický pohádkář.



Byla jsem podpořit ochotníky na představení Škola základ života. Původní černobílý film miluji a tohle tomu ostudu neudělalo.




A poslední loňská kultura bylo Listování - Losos v kaluži, kam jsem zajela s kolegyní Věrkou. Listování se odehrávalo v kavárně Alfa Tau, kde mají i pražírnu. Takže jsem si přivezla balíček dobré kávy. A díky Listování jsem objevila skvělou spisovatelku M. Lukáškovou. Jednou ze dvou vystupujících hereček byla P. Dostálová.




Komentáře